Porast korištenja umjetne inteligencije za kreiranje lažnih fotografija i videozapisa, takozvanih deepfake sadržaja, činjenica je s kojom smo danas svi već dobro upoznati. Otkrivanje takvog sadržaja na jednoj od platforma uskoro će postati puno lakši zadatak.
Kako to izgleda u praksi?
Platforma Youtube uvela je novi alat u Creator Studio koji zahtijeva od kreatora da otkriju gledateljima kada je realan sadržaj – sadržaj koji bi gledatelj lako mogao zamijeniti za stvarnu osobu, mjesto, scenu ili događaj – napravljen s izmijenjenim ili sintetičkim medijima, uključujući generativnu umjetnu inteligenciju.
U prijevodu, to znači da YouTube ne zahtijeva od kreatora da otkriju uporabu umjetne inteligencije za sadržaj koji je očito nerealan, animiran, uključuje specijalne efekte ili koristi generativnu umjetnu inteligenciju za pomoć u produkciji.
Ovaj korak nadovezuje se na Youtubeov pristup odgovornoj AI inovaciji, hodogram najavljen u studenom prethodne godine, a koji uključuje uvođenje pravila za otkrivanje podataka i oznaka, ažurirani postupak zahtjeva za privatnošću i osiguravanje odgovornosti za Youtubeove AI proizvode i značajke.
Što to znači za kreatore sadržaja?
Kreatori koji dosljedno odluče ne otkrivati ove informacije mogu biti podložni uklanjanju sadržaja, suspenziji iz YouTube Partnerskog programa ili drugim kaznama.
Nova oznaka namijenjena je jačanju transparentnosti i izgradnji povjerenja između kreatora i njihove publike. Neki primjeri sadržaja koji zahtijevaju otkrivanje uključuju:
- Korištenje lika realistične osobe: Digitalno mijenjanje sadržaja kako bi se lice jedne osobe zamijenilo drugim ili sintetsko generiranje glasa osobe za naraciju videozapisa.
- Mijenjanje snimke stvarnih događaja ili mjesta: kao što je stvaranje izgleda kao da je stvarnu zgradu zahvatio požar ili mijenjanje stvarnog gradskog pejzaža kako bi izgledao drugačije nego u stvarnosti.
- Generiranje realističnih scena: Prikazivanje realističnog prikaza izmišljenih velikih događaja, poput tornada koji se kreće prema stvarnom gradu.
Neki od slučajeva za koje nije obavezno otkriti korištenje umjetne inteligencije uključuju:
- Jasno nerealan sadržaj, poput animacije
- Podešavanje boje ili korištenje filtera za osvjetljenje
- Specijalni efekti poput zamućenja pozadine
- Korištenje filtera ljepote ili drugih vizualnih poboljšanja
Oznake će se postepeno početi koristiti u nadolazećim tjednima, počevši s Youtube mobilnom aplikacijom, a kasnije će biti dostupne i na Youtube desktop verziji te verziji za pametne televizije.
Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji Internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svaki radni dan od 08:00 do 16:00 sati.
Powered by A1 Hrvatska.