Kako je svako naše ponašanje motivirano nekom potrebom koju nastojimo zadovoljiti u određenom trenutku, tako je i s korištenjem društvenih mreža. Potrebe ljudi kreću se od onih fizioloških (npr. spavanje, hrana i disanje), preko potrebe za sigurnošću (primjerice tjelesna i zdravstvena), potrebe za ljubavlju i pripadanjem (prijateljstvo, obitelj, intimni partnerski odnosi), potrebe za poštovanjem (samopoštovanje i poštovanje od drugih) do potrebe za samoaktualizacijom (npr. moralnost i kreativnost). Kod korištenja društvenih mreža, često to radimo automatski, bez da puno razmišljamo o tome zašto nam treba to iskustvo i što nam ono zapravo pruža u danome trenutku. Mladi društvene mreže najčešće koriste kako bi komunicirali i socijalizirali se. Motivi mladih vezani za navedenu potrebu su ti što većina njihovih vršnjaka koristi društvene mreže, pa ih zato i oni koriste kako bi ostali povezani. Društvene mreže im daju priliku da u bilo kojem trenutku stupe u kontakt sa svojim prijateljima, da održavaju kontakt s onima koje ne vide često te da komuniciraju s članovima obitelji. Također, one im pružaju priliku za upoznavanje novih ljudi i stvaranje novih odnosa. Uz pomoć društvenih mreža uistinu možemo barem djelomično zadovoljiti svoju potrebu za pripadanjem, ljubavlju i bliskošću – ukoliko nismo u mogućnosti susresti se s prijateljem uživo, komunikacija putem društvenih mreža može nam pomoći u razvijanju tog odnosa. Čest motiv korištenja društvenih mreža kod adolescenata je i dosada te potreba za zabavom, a na društvenim mrežama je to vrlo lako – kratki videozapisi od nekoliko sekundi lako nam zaokupe pažnju i zabave nas. Dio mladih prepoznaje potrebu da kroz korištenje društvenih mreža skrene pozornost s nekih neugodnih osjećaja i iskustava te ponekad koriste društvene mreže kako ne bi razmišljali o problemima, lakše se nosili s osjećajem samoće ili kako bi izbjegli neku aktivnost koja im nije ugodna. Društvene mreže mladima često služe za informiranje, educiranje i usvajanje novih vještina jer ondje imaju lak i brz pristup informacijama.Prepoznavanje najčešćih motiva i potreba koje zadovoljavamo uz pomoć društvenih mreža može nam pomoći u tome da ih koristimo na zdrav način, odnosno da društvene mreže koristimo tako da uživamo u svim prednostima koje nam one pružaju, ali da se pritom brinemo o svojoj dobrobiti i dobrobiti drugih. Važno je djeci i mladima savjetovati da osvijeste koriste li društvene mreže kako bi skrenuli pozornost s nekih neugodnih iskustava i osjećaja. Izbjegavanje neugode dugoročno može rezultirati nekim neželjenim posljedicama, i bilo bi korisno tražiti načine kako se s njome nositi. Tu djeci i mladima uvijek može pomoći razgovor s osobom od povjerenja o neugodi koju im određene situacije izazivaju te suočavanje s takvim situacijama uz podršku drugih. Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra, dostupnoj na broju 0800 606 606, svakim radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.
Sini.hr koristi kolačiće (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića možete kontrolirati i konfigurirati u Vašem web pregledniku. Postavke kolačićaU REDU
Privacy & Cookies Policy
Postavke kolačića
Sini.hr koristi kolačiće (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića možete kontrolirati i u Vašem web pregledniku.
Potrebni kolačići služe za za normalno funkcioniranje stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Potrebni kolačići pomažu ti da pretražuješ našu stranicu. Možeš podesiti svoj pretraživač da blokira ili te upozori na ove kolačiće, ali u tom slučaju neki dijelovi stranice neće raditi. Ova vrsta kolačića ne sprema nikakve podatke kojima te se može identificirati