Kako biti dobar online prijatelj?

NASLOVNE VIJESTI

Kao i izvanmrežni prijatelj, dobar online prijatelj može biti : 

 

  •     pun poštovanja 
  •     brižan 
  •     dobar slušatelj 
  •     pouzdan 
  •     zabavan 
  •     pošten  
  •     iskren 

    

Međutim, kako u offline svijetu, tako i u online svijetu, ne ponašamo se uvijek isto. Nitko nije savršen i potpuno je prirodno  pogriješiti ili imati različito mišljenje. 

Pogreške ne moraju značiti  kraj prijateljstva. Postoji vrlo jednostavna stvar koju možete učiniti kako biste ispravili situaciju. 

 

Ispričati se! 

 

Ispričavanje je odličan početak kada pokušavate popraviti prijateljstvo. Pomaže vašem prijatelju da shvati da ga niste htjeli uznemiriti i to je način da mu date do znanja da želite ispraviti stvari. 

 

Upamtite da djela mogu govoriti više od riječi, pa osim što ste se ispričali, razmislite o tome što možete učiniti kako bi poboljšali stvari. 

U nastavku članka slijede savjeti koji vam mogu pomoći u održavanju zdravih odnosa na mreži:  

  • Provjerite privatnost: ako ste podijelili nešto što nije trebalo biti javno dostupno, provjerite postavke privatnosti na platformama koje koristite. Ako je moguće, promijenite ili obrišite sadržaj. 
  • Isprika: ako ste nekoga izostavili ili rekli nešto zlonamjerno, isprika može puno pomoći. Priznajte svoju pogrešku i ispričajte se iskreno. 
  • Potražite podršku: ako niste sigurni kako ćete riješiti određeni problem, traženje pomoći od odrasle osobe ili pouzdane osobe u vašem životu može biti korisno. Oni vam mogu pomoći da sagledate situaciju iz drugačije perspektive. 
  • Pažljivo birajte riječi: razmislite o tome kako vaše riječi ili postupci mogu utjecati na druge prije nego što nešto objavite ili kažete. Pozitivno ponašanje često dovodi do pozitivnih reakcija. 
  • Postavite granice: ako osjetite da je neka interakcija ili ponašanje na mreži previše stresno ili uzrujavajuće, postavite granice. Ne bojte se blokirati nekoga ili se povući iz situacije ako je potrebno. 
  • Informirajte se: ako ste u nedoumici oko toga što je prikladno, a što ne, istražite pravila i smjernice platforme koju koristite ili potražite informacije o sigurnosti na mreži. 

Online komunikacija može biti kompleksna, ali otvorenost, iskrenost i briga za druge ključni su za stvaranje pozitivnog i podražavajućeg online okruženja. 

 

Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svakim radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.  

Powered by A1 Hrvatska.