Povratak u školu – umjetna inteligencija u nastavi

ai nastava

Sve više učenika i nastavnog osoblja u Europi koristi sustave umjetne inteligencije, često niti ne razmišljajući da alati koje koriste zapravo funkcioniraju uz pomoć umjetne inteligencije. Pretraživači, pametni asistenti, chatbotovi, aplikacije za prijevod, navigaciju, internetske videoigre i mnoge druge tehnologije koje koristimo u svakodnevnom životu temelje se na umjetnoj inteligenciji. Ovi sustavi koriste podatke prikupljene na različite načine, poput zvuka, slika, tekstova i interakcija na internetu, kako bi stvorili naše digitalne tragove. Zbog sve češćeg korištenja umjetne inteligencije u nastavi, javila se potreba za stvaranjem regulatornog okvira kroz „Etičke smjernice namijenjene nastavnom osoblju za upotrebu umjetne inteligencije i podataka u poučavanju i učenju“. Umjetna inteligencija ima veliki potencijal u nastavi te se može koristiti kroz različite sustave – „okrenute učenicima“, „okrenute nastavnicima“ i „okrenute sustavu“. U nastavku je nekoliko primjera kako se umjetna inteligencija može koristiti u praksi.  

Poučavanje učenika – upotreba umjetne inteligencije za poučavanje učenika 

Sustav inteligentnog poučavanja  Učenik prati niz zadataka korak po korak i dobiva prilagođene upute ili povratne informacije bez intervencije nastavnika. 
Sustavi poučavanja temeljeni na dijalogu  Učenik prati niz zadataka korak po korak kroz razgovor na prirodnom jeziku. Napredniji sustavi mogu automatski prilagoditi razinu sudjelovanja kako bi učenik ostao motiviran i koncentriran. 
Aplikacije za učenje jezika  Aplikacije za učenje koje se temelje na umjetnoj inteligenciji upotrebljavaju se u formalnim i neformalnim obrazovnim kontekstima. Podupiru učenje tako što omogućuju pristup tečajevima jezika i rječnicima te daju automatizirane povratne informacije u stvarnom vremenu o izgovoru, razumijevanju i tečnosti.  

 

Potpora učenicima – upotreba umjetne inteligencije kao potpore učenju 

Istraživačka okruženja za učenje  Učenicima se nudi više prikaza koji im pomažu da sami prepoznaju vlastite puteve prema ostvarenju ciljeva učenja. 
Formativno ocjenjivanje pisanja  Učenici redovito dobivaju automatske povratne informacije o pisanju i zadacima. 
Suradničko učenje uz potporu umjetne inteligencije  Podaci o načinu rada i prošlim uspjesima svakog učenika upotrebljavaju se za podjelu u skupine s istim razinama sposobnosti ili odgovarajućom kombinacijom sposobnosti i talenta. Sustavi umjetne inteligencije prate razinu interakcije među članovima skupine i daju napomene/prijedloge o tome kako skupina surađuje.  

 

Potpora nastavnicima – upotreba umjetne inteligencije kao potpore nastavniku 

Ocjenjivanje pisanja sažetaka i eseja  Umjetna inteligencija upotrebljava se za automatsko ocjenjivanje i bodovanje pisanih radova učenika. Umjetna inteligencija i tehnike strojnog učenja prepoznaju značajke kao što su upotreba riječi, gramatika i struktura rečenica radi ocjenjivanja i slanja povratnih informacija.  
Praćenje učeničkog foruma  Ključne riječi spomenute na učeničkom forumu aktiviraju automatske povratne informacije. Analitika rasprava omogućuje uvide u učeničku aktivnost na forumu i može istaknuti učenike koji trebaju pomoć ili ne sudjeluju prema očekivanjima.  
Asistenti u poučavanju koji se temelje na umjetnog inteligenciji  Agenti umjetne inteligencije ili chatbotovi na česta pitanja učenika daju odgovore u obliku jednostavnih uputa i smjernica. Sustav umjetne inteligencije s vremenom može proširiti raspon ponuđenih odgovora i mogućnosti.  
Preporuka pedagoških resursa  Mehanizmi umjetne inteligencije za preporuke upotrebljavaju se za preporučivanje određenih aktivnosti učenja ili resursa na temelju preferencija, napretka i potreba svakog učenika.  

 

Potpora sustavu – umjetna inteligencija kao potpora dijagnostici ili planiranju na razini sustava 

Rudarenje obrazovnih podataka za dodjelu resursa  Škole prikupljaju podatke o učenicima koji se analiziraju i upotrebljavaju za planiranje kako se dostupni resursi najbolje mogu dodijeliti zadacima kao što je stvaranje razrednih skupina, dodjela nastavnika, izrada rasporeda i isticanje učenika koji možda trebaju dodatnu potporu u učenju. 
Dijagnosticiranje poteškoća u učenju  Upotrebom analitike učenja mjere se kognitivne vještine kao što su vokabular, slušanje, prostorno razmišljanje, rješavanje problema i pamćenje te se upotrebljavaju za dijagnosticiranje poteškoća u učenju, uključujući probleme koje učitelj ne može primijetiti, ali koji se mogu rano otkriti s pomoću sustava umjetne inteligencije. 
Usluge usmjeravanja  Usluge usmjeravanja koje se temelje na umjetnoj inteligenciji pružaju stalne odzive ili izbor radi stvaranja puteva za buduće obrazovanje. Korisnici mogu stvoriti profil kompetencija koji uključuje prethodno obrazovanje i unijeti vlastite interese. Iz tih podataka, u kombinaciji s ažurnim katalogom kolegija ili informacijama o prilikama za studij, mogu se stvoriti relevantne preporuke za studij s pomoću obrade prirodnog jezika. 

 

Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svakim radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.  

Powered by A1 Hrvatska.