Kupuješ odjeću online kad to preporuči neki influencer? Trebaš obratiti pozornost na ove stvari

influencer odjeca nasl

Većina se nas u jednom trenutku iskušala u on-line kupovini odjeće i obuće. To je brz i jednostavan način obavljanja kupovine iz komfora vlastita doma. Na odluku o tome koje ćemo traperice ili koju ćemo haljinu kupiti, vrlo su vjerojatno utjecali influenceri. Dok je načelno pozitivna stvar ideje za outfit dobivati od influencera i onda potrebnu odjeću kupovati, djeca i maloljetnici nemaju određenu percepciju o važnosti umjerene kupnje i podložni su konformizmu što dovodi do prekomjerne kupnje odjeće i obuće koju će obući samo jednom.

Jeftino je i u trendu pa ću kupiti bez razmišljanja

Sve veći utjecaj društvenih mreža dovodi i do sve većeg broja influencera koje djeca diljem svijeta prate i slušaju. Influenceri su ti koji određuju trendove, a djeca su suvremeni potrošači tih trendova u kojima moraju biti jer u protivnom prestaju biti dio njihova društva. Najbolji je primjer trenda kupovanja jeftine odjeće s on-line trgovine Shein. Tamo se po pristupačnim cijenama može pronaći odjeća koja je vrlo često lošije kvalitete, napravljena iz jednog jedinog razloga – trenutačnog zadovoljenja trendova.

Najbolje je objasniti na primjeru – poznati influencer kaže : „Ovo se ljeto nose heklane majice“. Djeca slušaju influencera i odlaze na internetsku trgovinu Shein, gdje jeftino kupuju heklane majice koje će im na kućni prag u najvećoj mogućoj kutiji stići za nekoliko dana. Te će iste majice (a naručili su od svakog modela ponešto) biti nošene najviše dva puta dok im ne pukne naramenica, a za mjesec dana drugi poznati influencer će reći : „Sada se nose kratke majice. “ i te će naše heklane majice, sada već pokidane i loše kvalitete, završiti u smeću, odnosno, u prirodi, a djeca će i dalje slijepo slijediti novi kratkotrajni trend.

Imaš novu majicu, ali okoliš pati

U ovom se primjeru ne može ni govoriti o jednom „životnom“ krugu odjeće zato što se taj krug prekida u trenutku kada se odjeća samo baci i, na žalost, postane dio prirode. Zbog prevelike količine proizvedene odjeće, a premale ljudske populacije koja bi nosila tu odjeću, susrećemo se sa suvremenim problemom zagađivanja okoliša odjećom.

Na žalost, taj svojevrstan trend prekomjerne potrošnje neće prestati sve dok se ljude ne osvijesti o problemu prekomjerne konzumacije nekvalitetnih stvari radi zadovoljenja trenutačne potrebe, odnosno trenutačnoga trenda.

Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji Internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svaki radni dan od 08:00 do 16:00 sati.

 

Powered by A1 Hrvatska.