„Zašto mi ne vjeruješ?“ – kako razgovarati o roditeljskom nadzoru

nazdor app lasn

Već je dobro poznato kako količina vremena koju provodimo na uređajima s ekranima, poput mobitela, tableta ili računala, može negativno djelovati na različite aspekte razvoja djece.  U jednom od naših nedavnih članaka upoznali smo vas s idealnom količinom Screen time-a, kao i važnosti uvođenja vremenskih ograničenja i podsjetnika. Međutim, osim ograničenja samog vremena koje je provedeno ispred ekrana, vođenje računa o kvaliteti sadržaja koji se konzumira, kao i o mogućim opasnim kontaktima na internetu nezanemarivi je aspekt zaštite djece u digitalnom svijetu.  

Trgovine aplikacijama danas su prepune aplikacijama za roditeljski nadzor i zaštitu, poput aplikacija Bark i Family link, no uvođenje bilo kojeg oblika roditeljskog nadzora nad online aktivnostima djece korak je koji zahtjeva više od same instalacije.  

Kada i kako krenuti? 

Ako ste pokušali uvesti neki oblik roditeljskog nadzora nad uređajima vaše djece, moguće je da ste se susreli s izazovom nezadovoljstva djeteta. Neke od mogućih reakcija na nadzor nad uređajima, osobito ako on nije uveden od samog početka korištenja, često su kod djece izražene rečenicama poput „ne vjeruješ mi“ i „moji vršnjaci tako nešto nemaju“.  

Najbolji način za rješavanje ovih situacija nalazi se u otvorenom i transparentnom razgovoru. Kako ga započeti? 

Prvi razgovor o ovoj temi trebao bi se dogoditi već kada krenete razmišljati o uvođenju roditeljskog nadzora i ograničenja. Iznimno je važno da kroz proces donošenja odluke o ovom pitanju povedete svoje dijete.  

To će vam pomoći da izgradite povjerenje s djetetom te razmijenite mišljenja, osjećaje i brige, a što je jedino što vas može dovesti do rješenja koje je na zadovoljstvo svih. 

Neki od najboljih trenutaka za započinjanje razgovora o ovoj temi su kada djeca počnu koristiti zajedničke obiteljske uređaje ili kada počinju razgovarati o tome da žele vlastiti telefon ili tablet.  

Neki od primjera pitanja koja mogu poslužiti za ovaj razgovor mogu biti: 

Znaš li što su aplikacije za roditeljsku zaštitu? Kako bi se osjećao da takvu aplikaciju instaliramo na tvoj uređaj? Koje te postavke zanimaju u aplikaciji? Znaš li zašto koristimo aplikacije nadzora? Misliš li da na internetu postoje neke opasne stvari? Kako se osjećaš kada si predugo ispred ekrana? 

Iako čarobne rečenice nema, svi nam ovi primjeri ukazuju na ključne aspekte uvođenja roditeljske zaštite: povjerenje, transparentnost i otvorenost. Važno je biti spreman čuti djetetove brige i jednako otvoreno izjasniti vlastite. Ovaj razgovor također nužno otvara pitanja opasnosti na internetu i štetnosti prekomjernog korištenja ekrana, zbog čega vas potičemo da se informirate koristeći različite materijale Centra za sigurniji Internet, dostupnim na stranicama SINI.hr i CSI.hr. Jedan od naših alata koji vam mogu biti korisni po ovom pitanju svakako je i Obiteljski ugovor koji vam može pomoći započeti razgovor o sigurnom i odgovornom korištenju interneta i postaviti jasna očekivanja i granice. 

Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji Internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svaki radni dan od 08:00 do 16:00 sati. 

 

Powered by A1 Hrvatska.