
Digitalni svijet mijenja se brže nego ikad, a društvene mreže nastavljaju biti ključni dio našeg svakodnevnog života. Kako ulazimo u 2025. godinu, pretpostavlja se da će nekoliko značajnih trendova oblikovat način na koji koristimo ove platforme. Od dominacije kratkog video sadržaja do uspona decentraliziranih mreža, umjetne inteligencije koja preuzima glavnu ulogu i integracije trgovine na društvenim mrežama, pred nama je uzbudljiva budućnost. Osim toga, korisnici sve više traže transparentnost i kontrolu nad vlastitim podacima, što postavlja nove izazove i mogućnosti za svijet društvenih mreža.
- Dominacija kratkog videa
„Skrolanje“ po TikToku bila je jedna od najčešćih radnji među mladima (a i starijima) tijekom prošle godine. Gledanje smiješnih videozapisa i izvođenje trendova bila vam je jedna od najdražih aktivnosti? Niste sami, više od 200 milijardi korisnika na Facebooku i Instagramu dijeli isto mišljenje. Kratki video sadržaj nastavit će dominirati u 2025. godini, s platformama poput TikToka, Instagrama, Facebooka i YouTubea. Reels zadovoljavaju potrebu za brzim i angažiranim sadržajem, potičući veće stope angažmana i viralno dijeljenje.
- Uspon decentraliziranih platformi
Iako je X (Twitter) bio u fokusu neko vrijeme, očekuje se da će decentralizirane platforme poput Threads i Bluesky postati privlačnije korisnicima. Raste popularnost društvenih mreža na kojima je manje zastupljenost politike, svađa i oglasa. Threads brzo raste, dosegnuvši 275 milijuna aktivnih korisnika u studenom 2024. godine, a zahvaljujući integraciji s Instagramom, nudi jedinstvenu prednost za brendove i kreatore u izravnoj interakciji s publikom.
- Umjetna inteligencija u glavnoj ulozi
U 2025. godini, umjetna inteligencija će biti duboko integrirana u društvene mreže, pomažući u stvaranju sadržaja, generiranju natpisa, videa i personaliziranih oglasa temeljenih na ponašanju korisnika. Umjetna inteligencija će sve više pokretati chatbotove za korisničku podršku i omogućiti automatsko moderiranje sadržaja kako bi se održali sigurniji online prostori.
Platforme poput Mete i YouTubea uvode nove AI značajke koje čine stvaranje sadržaja dinamičnijim i pristupačnijim. Meta sada nudi generativne AI alate za proširivanje slika, stvaranje pozadina i generiranje različitih verzija reklamnih tekstova. YouTubeov alat “Dream Screen” omogućava kreatorima da generiraju pozadine za Shorts, spajajući AI s kreativnošću.
- Veći naglasak na kupnju putem društvenih mreža
Kupovina izravno putem društvenih mreža postaje uobičajena, a do 2025. godine bit će potpuno integrirano iskustvo. Uz značajke poput objava za kupovinu može se stvoriti svijet u kojem kupnja postaje još jednostavnija. Kupci će otkrivati proizvode putem društvene mreže kao što je Instagram te neće imati potrebe izlaziti iz aplikacije kako bi izvršili kupnju.
Pinterest uvodi nove značajke kako bi pojednostavio iskustvo kupovine i pozicionirao se kao platforma za inspiraciju te kupovinu. Kroz Shoppable Pins, korisnici mogu lako prelaziti od otkrivanja proizvoda do kupnje unutar platforme.
- Veća razina transparentnosti
Danas su ljudi sve svjesniji vrijednosti svojih podataka i žele veću kontrolu nad njihovom upotrebom. Bit će potrebno štaviti prioritet na transparentnost u prikupljanju i korištenju podataka, poštujući privatnost korisnika. To uključuje omogućavanje upravljanja postavkama kolačića, isključivanje ciljnih oglasa i veću kontrolu nad dijeljenjem informacija. Pristup usmjeren na korisnika bit će ključan za izgradnju dugoročnih odnosa i povjerenja u okruženju sve svjesnijem privatnosti.
Iako trendovi nude smjernice za budućnost društvenih mreža, uvijek ostaje prostor za neočekivane promjene. Ključ je stvoriti siguran i edukativan digitalni prostor, gdje će korisnici moći slobodno sudjelovati i razvijati se. Bez obzira na tehnološke inovacije, prioritet mora biti osiguranje platformi koje njeguju povjerenje, autentičnost i zdravu komunikaciju, čineći društvene mreže pozitivnim dijelom svakodnevnog života.
Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svakim radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.
Powered by A1 Hrvatska.