Kad učenik zatraži pomoć: Kako razgovarati s žrtvom elektroničkog nasilja

zrtva el nasilja

Elektroničko nasilje sve je prisutniji problem među djecom i mladima koji može ostaviti ozbiljne posljedice na njihovo mentalno zdravlje i sigurnost. Kada se učenik odluči povjeriti odrasloj osobi o takvom iskustvu, važno je da se osjeća saslušano, shvaćeno i zaštićeno. Način na koji odrasla osoba reagira na povjeravanje može značajno pomoći učeniku u suočavanju s ovom teškom situacijom.

Donosimo smjernice za vođenje primjerenog, empatičnog i podržavajućeg razgovora s učenikom koji je žrtva elektroničkog nasilja. Cilj je stvoriti sigurno i povjerljivo okruženje u kojem će se učenik osjećati shvaćeno, uvaženo i zaštićeno te dobiti potrebnu pomoć i podršku.

 

Smjernice za razgovor
  1. Jasno dajte učeniku do znanja da je učinio ispravnu stvar time što vam se povjerio.
  2. Ostanite mirni i staloženi. Pokušajte kontrolirati svoje reakcije i pokazati učeniku da ste dovoljni snažni čuti što god vam ima za reći.
  3. Iskažite povjerenje. Izbjegavajte preispitivanje i omalovažavanje situacije.
  4. Dozvolite djetetu da kaže onoliko koliko je spremno reći. Izbjegavajte okrivljavanje i pitanja koja počinju sa „zašto?“
  5. Informirajte učenika o vašoj dužnosti da prijavite nasilje. Jasno i detaljno objasnite učeniku što će se dalje poduzimati i koje su vaše dužnosti.
  6. Uključite učenika u pitanja u kojima može sudjelovati. Dopustite djetetu da ima osjećaj kontrole nad situacijom, no jasno razlučite gdje postoji prostor za njihovo sudjelovanje u odluci. Neka od primjera pitanja koja možemo postaviti djetetu su:
    • Želiš li biti prisutan kada ću razgovarati s tvojim roditeljima?
    • Imaš li neku brigu u vezi s tim kako će tvoji roditelji reagirati? Postoji li nešto što bi htio da oni razumiju? Postoji li nešto što želiš da im objasnim?
    • Kako želiš da osiguramo tvoju sigurnost u školi? Što misliš, što možemo učiniti kako bismo osigurali da se ovo više ne ponovi?
    • Što misliš, što bi tvoji roditelji mogli učiniti da ti pomognu?
  7. Poštujte diskreciju, no nemojte davati lažna obećanja. Objasnite djetetu tko sve mora znati za situaciju.
  8. Ohrabrite učenika i pružite mu podršku i razumijevanje. Razgovarajte o učenikovim potrebama i mogućnostima za njihovo ispunjenje.
  9. Pomozite učeniku sačuvati dokaze (snimke zaslona, ispis poruka) te mu objasnite zašto je važno da se one ne obrišu.

 

Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svakim radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.

Powered by A1 Hrvatska.