people-facing-each-other-while-texting-concept-illustration_52683-23818
Upoznali smo se na Tinderu
Pišu: Martina Nikolić i Iva Vidanec

Većina ljudi ima želju pronaći ljubav svog života. No, ostaje pitanje kako? Je li to kroz „36 pitanja zbog kojih ćeš se zaljubiti“ koje nam donosi Cosmopolitan, aplikacije za upoznavanje ili slučajnog susreta uživo kada se najmanje nadamo?

Aplikacije za online dating postale su popularno sredstvo za upoznavanje potencijalnih partnera. Iako ih postoji nekoliko, jedna se ističe – Tinder. Tinder svojim korisnicima prikazuje fotografije ljudi koji su im geografski blizu, a koji im se mogu svidjeti na temelju prvog dojma. Tinder je aplikacija lansirana 2012. godine, a njen CEO navodi kako je to „pojednostavljena aplikacija za upoznavanje s fokusom na fotografijama. Početno joj je ime bilo Matchbox, a kasnije se mijenja u Tinder – pri čemu naziv zapravo predstavlja „iskru“ koja se dogodi među ljudima. Svoju je popularnost stekla 2014. godine, kada je zabilježeno oko 50 milijuna prijava u aplikaciju. Ona tako spada u dvije najprofitabilnije aplikacije u svijetu (ispred nje je samo Netflix).

Nakon što kreirate svoj profil, za koji je potrebno postaviti fotografije te koristiti GPS lokaciju, postoji mogućnost upisivanja nekih informacija o sebi u rubriku „bios“. U postavkama se određuje spol osoba za koje ste zainteresirani te raspon godina. Aplikacija je namjenjena punoljetnim osobama. Slijedi pregled profila iz vaše okoline. Ukoliko profil „swapate“ lijevo, tj. kliknete „x“– osobu „odbacujete“, a ako ju „swapate“ desno ili stisnete srce – pokazujete interes za osobu. Ako su dva korisnika pokazala međusobni interes, omogućeno im započeti razgovor.

Tinder koristi algoritam koji osobama „nudi“ profile osoba suprotnog/istog spola (ovisno o postavljenim interesima) i to na način da se nude profili koji su lokacijski blizu. Tijekom upotrebe ove aplikacije koristi se GPS lokacija svakog korisnika. Algoritam funkcionira na način da, nakon određenog broja pregleda profila drugih osoba, potiče ljude na dopisivanje slanjem obavijesti da u blizini nema više dostupnih profila – iako to realno nije istina. Cilj aplikacije nije beskonačno „listati“ profile drugih ljudi, nego uspostaviti komunikaciju s nekim.

Neke od značajki Tindera su, također, i nemogućnost slanja fotografija u privatnim chatovima. Interakcija, stoga, brzo prelazi na ostale društvene mreže. U odnosu na druge online aplikacije za upoznavanje, to joj je posebnost – npr. druga online aplikacija za upoznavanje Badoo – omogućava slanje fotografija s kratkim vremenskim intervalima nakon kojih se ona više ne može prikazati.

Potaknuti neugodnim iskustvima korisnika prilikom upoznavanja uživo, Tinder je razvio „alarm za paniku“ – opciju upozoravanja policije u slučaju da predviđate neugodno iskustvo nakon upoznavanja druge osobe. Budući da ta značajka nije dostupna na našem području, savjetuje se razgovarati s djecom i mladima o njihovoj sigurnosti i privatnosti na dating stranicama. No, nisu samo djeca i mladi u riziku. Odrasli, također, nisu upoznati s opasnostima koje za sobom donosi dijeljenje osobnih podataka s nepoznatim osobama. Iako može biti zabavno, dijeljenje osobnih podataka može postati opasna igra. Umjesto da igramo igru za koju ne poznajemo pravila, osigurajmo se i osvijestimo moguće rizične i neželjene posljedice dijeljenja osobnih podataka na internetu.

Ivin online kutak
stressful-day-office-young-businessman-holding-hands-his-face-while-sitting-desk-creative-office-stock-exchange-trading-forex-finance-graphic-concept_146671-15021
Doomscrolling

Provjeravanje negativnih vijesti dva sata prije spavanja neće zaustaviti pandemiju – ali može zaustaviti nas!