Jezive su, ali sva ih djeca žele: Što su „Labubu“ lutke?

labubu nasl

Od djece do odraslih, čini se da su svi opsjednuti viralnim lutkama poznatijih pod imenom „Labubu“. Mnoge slavne osobe, poput Rihanne, Dua Lipe i Davida Beckhama, počele su ove lutke nositi kao modne dodatke, čime su iste postale još većim globalnim trendom.

Inače, lutke potječu iz Hong Konga, a za razliku od svojih popularnih prethodnika (primjerice, Hello Kitty), karakterizirani su kao vilinska stvorenja. Nastale su u slikovnici nadahnutoj nordijskim stilom koju je izradio umjetnik Kasing Lung. Nakon početnog izdanja knjige, poznata tvrtka za igračke Pop Mart izdala je prvu kolekciju ovih lutki za prodaju 2019. godine, a od tada prodaja ovih prepoznatljivih lutki neprestano raste. U ovoj godini prodaja lutki dosegnula je svoj vrhunac, pa je tako tvrtka Pop Mart zaradila više od milijardu dolara.

Nekoliko ključnih obilježja koja Labubu lutke čine posebnima su velike oči, „nestašan osmijeh“ s uočljivim zubima i krzneno tijelo. Također, kroz različite kolekcije Labubu lutke odjevene su u različite odjevne kombinacije, imaju drugačije izraze lica i dodatne zabavne dodatke, čime je svako izdanje ove lutke jedinstveno. Lutke Labubu dolaze i u različitim veličinama, međutim najpopularnije su male verzije ovih lutki koje se prodaju u tzv. „blind box“ pakiranjima – dakle, ne znate koju ste figuricu dobili dok ne otvorite kutiju. Upravo takva neizvjesnost pri otvaranju „blind box“ pakiranja i želja za rijetkim, limitiranim izdanjem ove lutke razlog su zašto ove lutke postaju pravi hit među kolekcionarima, ali i općom populacijom. Na društvenoj mreži TikTok korisnici dijele „unboxing“ videozapise lutki, prikazuju svoje kolekcije ili pak razmjenjuju lutke s drugim korisnicima. Samim time, lutka Labubu postala je više od uobičajene igračke – postala je simbol kreativnog izražavanja i osjećaja pripadnosti široj zajednici ljudi koja dijeli strast prema ovim, na prvi pogled jezivim, ali isto tako i šarmantnim karakterima.

Zaključno, globalni trend skupljanja Labubu lutki izazvao je podijeljene reakcije među javnošću. Iako ga neki ljudi smatraju dijelom kolekcionarstva i kreativnim načinom izražavanja, drugi upozoravaju na mogućnost pretjerane potrošnje, odnosno razvoj ovisnosti o kupovanju ovih proizvoda.

Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svakim radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.

Powered by A1 Hrvatska.